zamknij

Strona korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Jak podłączyć?

Istnieją trzy rodzaje komunikacji terminala z bankiem:


Linia telefoniczna

Jest to rodzaj połaczenia, który nie jest już stosowany w nowych terminalach. Wynika to ze znacznego spadku kosztów połączeń przez sieć komórkową, która jest rozwiązaniem najpopularniejszym. Wadą tego typu połączenia była konieczność posiadania linii telefonicznej, która podczas realizacji transakcji była "zajęta". W praktyce przy jednej linii w sklepie, sprzedawca musiał czekać aż kierownik na zapleczu skończy rozmowę lub odwrotnie, klient nie mógł sie dodzwonić do sklepu gdy była realizowana transakcja. Dodatkowe koszty za tzw. impuls zwiekszały koszty obsługi transakcji realizowanych kartą płatniczą.

 

GPRS

Najpopularnieszy sposób łączności z uwagi na pełną mobilność terminala. Przenośny Ingenico IWL250 z wbudowanym akumulatorem litowo-jonowym daje nam możliwość obsłużenia klienta w terenie. Rozwiązanie to jest również najczęściej wybieranym w sklepach, gdzie nie ma stałego łącza do Internetu.

 

Internet

To sposób gwarantujący najniższe koszty (brak opłaty za transmisję danych). Warunkiem jest oczywiście posiadnie w lokalu łącza Internetowego z routerem dającym możliwość dzielenia pasma dla wielu urządzeń. W przypadku lokalu gdzie zasięg sieci komórkowej może być słaby (np lokal położony na poziomach podziemnych), jest to rozwiązanie najpewniejsze.