Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że kupując kasę w danej firmie jest się już z nią związaną do końca prowadzenia działalności. Przegląd czy interwencja w razie awarii jest możliwa wyłącznie ze strony serwisu, który jest przypisany do danej kasy. Oczywiście jest możliwa zmiana firmy serwisującej w trakcie użytkowania kasy, lecz wiąże się to z pewnymi wydatkami i formalnościami, których nie da się załatwić od ręki, gdyż zgodę na przejęcie serwisu musi wydać producent.

W praktyce problem pojawia się gdy wystąpi awaria urządzenia. Przykładowo firma z Warszawy kupiła kasę na Śląsku czy choćby w odległym o kilkadziesiąt kilometrów mieście. Nie trudno sie domyśleć, że serwisant z innego miasta, choćby miał nawet najlepsze intencje, zwyczajnie nie będzie w stanie dotrzeć dostatecznie szybko. Tu trzeba nadmienić, że bez sprawnej kasy nie wolno sprzedawać, a przestój w sprzedaży to wymierne straty.

Dobrze jest też kupić kasę kilkanaście dni wcześniej. Będzie można poćwiczyć w trybie niefiskalnym.

Dlatego kupujcie Państwo urządzenia fiskalne w tej miejscowości, w której prowadzicie działalność! Kupno przez Internet w firmie z innego miasta być może pozwoli zaoszczędzić pewną sumę (i to też nie jest pewne bo każdy robi jakieś promocje), lecz po uwzględnieniu strat wynikających z niepodjętej na czas interwencji serwisu będzie to przysłowiowa skórka za wyprawkę.